Italiadabere - nu prisbelönad

Det är nästan för mycket. Först det här och nu detta. Min första award. Grazie!




Precis som IRL så kommer dock belöningen med skyldigheter, nämligen att skicka vidare till andra sju och att berätta sju saker om mig själv.

Med risk för upprepning av Johannas prisutdelning skickar jag härmed vidare till alla mina Italienbloggande vänner: Johanna, Miranda (fast du har flyttat hem), Helly, Jenny (som jag "lärde känna" på Sicilien), Sanna, och Vicky. De flesta andra kvinnliga bloggare jag läser går under kategorin "Guilty Pleasures"* och är alltså inget man kan hålla på och lista så här offentligt, därför blir min lista inte sjutalig tyvärr.

Sju saker om mig då. Jag..

1. "har ett namn med alldeles för många konsonanter i" brukar jag få höra i Italien. Därför använder jag mig av mitt översatta dito ibland när det ska gå snabbt.

2. tror inte på bokstavliga översättningar och därför inte heller på lexikon.

3. bor på alldeles för många ställen.

4. är en soldyrkare.

5. pratar alldeles för mycket.

6. är livrädd för att flyga men gör det hela tiden.

7. älskar lyftkranar, skepp och solupp/nedgångar, allra helst i en kombination.

*ett välbehag man skäms över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0