Milano in macchina

Efter en snabbvisit i Bergamo i morse vid sju-tiden har jag hängt och strosat vid Navigli hela dagen. Och när jag säger strosat då menar jag strosat. Jag åt lyx-långfrukost och läste varje artikel i tidningen (vilken tidning undrar ni kanske, jaa det ska jag berätta sen) och tittade ibland upp och begrundade sakernas tillstånd. Vidare betraktade jag hipsterbefolkningen och dess förehavanden. Jag blev också bjuden på en sushilunch och lärde mig väldigt spännande saker om Sardinien och katolska altare. (Dessa två saker hade inget med varandra att göra förutom att min interlokutör satt inne på lite (mycket) info om båda.)

Jag skulle lägga upp kort på allt det här men mitt internet är för segt vid den här tiden så det får bli en klassiker istället. Den här låten passade väldigt bra igår då det spöade ner, men inte så bra idag då det har varit 20 grader och strålande sol. Men man kan ju inte få allt. Håll till godo.




Kommentarer
Postat av: Ulrika

Syr hon sina egna kläder? Det var ju en smäktande ballad, fast jag inte förstår vad hon sjöng om. Men jag gillade den tuffa bruden i solglasögon och magtröja där i bakgrunden.

2009-11-03 @ 20:26:42
Postat av: ida

visst är det hett? hon sjunger såklart om kärlek och passion. och om saffransgula ljus när hon sitter i bilen i milano när det regnar. vita by night. men ballad vet jag inte? är inte det mer "hero" med mariah carey?

2009-11-03 @ 20:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0