A natale puoi

Man skulle kunna tänka sig ett scenario där jag hade lite mer aktiva läsare. (Ni som är lite aktiva behöver alltså inte ta åt er, nu pratar jag till den lilla tysta massan.) I ett sådant scenario skulle jag bli bombarderad med frågor om Italien, "Var finns de finaste stränderna?", "Hur uttalar man gnocchi?","Vad betyder egentligen antipasto?", sådana saker. vad vet jag. Jag skulle svara så gärna. I ett sådant scenario skulle någon böna och be mig att tipsa om lite italienska jullåtar och jag skulle kunna lägga upp den här t.ex.



Så kunde ni överrösa mig med buanden och säga "Vilken lam julmusik! Finns det inget bättre?" och då skulle jag kunna lägga upp den här:



..och så kunde vi hålla på så.

Om det är någon som kommer på någon bra italiensk jullåt (förutom de vanligaste psalmerna) så får ni gärna tipsa.

Kommentarer
Postat av: Alessandro

Det är ganska ovanligt att sjunga i Italien på Julen, bara i kyrkor kanske... jag känner inga jul låtar.

2009-12-05 @ 14:13:50
URL: http://www.gattosolitario.splinder.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0