Gioca Jouer

Jag brukar börja varje vecka med lite gymping. Förutom de uppenbara fördelarna som en slank figur och en smidigare fysik så höjs humöret markant med det endorfinrus som följer. Gympar man dessutom till den här låten så får man en gratis uppfräschning av italienskan. Det är lite knepigt i början att hänga med, men det handlar alltså om att göra rätt rörelser till rätt ord och hörrni, övning ger färdighet!

De ord som ska personifieras är:

Dormire, salutare autostop, starnuto, camminare, nuotare, sciare, spray, macho, clacson, campana, ok, baciare, saluti, saluti, superman.


(Dvs: Sova, hälsa, lifta, gå, simma, åka skidor, spray(a), tuta, ok, pussa, hälsningar och sist men inte minst stålmannen.)

Testa ni också och förbered en härlig vecka!




Kommentarer
Postat av: Helly

Denna sk sång borde ju vara obligatorisk på alla italienska kurser ;-)

2010-03-22 @ 15:37:21
URL: http://tjejpasicilien.blogspot.com
Postat av: italiadabere

visst?? tillsammans med sssabato ssera la discoteca!

2010-03-22 @ 15:40:03
Postat av: Inger

Den låten var obligatorisk på nollningarna när jag gick i Halmstad så den är jag välbekant med, roligt. Vi sjöng den dock på engelska eller svenska. Men jag måste medge att koordinationen var inte på topp efter lite sprit, men vad gör det;)

2010-03-23 @ 08:47:06
Postat av: italiadabere

är det sant?? på svenska?? var det samma ord man skulle göra? macho? jag måste forska i det här!

2010-03-23 @ 14:39:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0